czwartek, 17 kwietnia 2014

Last Minute. Babka Wielkanocna

Pierwszy raz w życiu postanowiłam piec babkę na Wielkanoc. Zawsze robiła to mama, no ale wypadałoby się nauczyć... Zapytałam o przepis i niestety... Moja ukochana Wielkanocna Baba jest na drożdżach. Trzeba było poszukać innego przepisu. Tak zrobiłam, ale okazało się to być bardziej skomplikowane niż myślałam. Pierwszy wypiek nie został przyjęty entuzjastycznie ;) Ale nie poddawałam się. Postanowiłam dodać moja ukochaną mąkę jaglaną i udało się! Babka została przetestowana- nawet po dwóch dniach od upieczenia była dobra. Nie wysuszyła się zbyt mocno, jak to zdarza się przy ciastach bezglutenowych. No i zapomniałabym o najważniejszym - robi się ją niezwykle szybko!




Babka Wielkanocna 
przepis oryginalny pochodzi z TEJ strony

5 jajek
0,5 szklanki cukru
2 łyżeczki prawdziwego cukru waniliowego
0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
1 szklanka mąki jaglanej
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
skórka otarta z 1 cytryny
250 gram masła lub margaryny


Piekarnik nagrzewamy do 160 st C.
Jajka ubijamy z cukrem na gęsty, puszysty krem. Mąki mieszamy razem z proszkiem do pieczenia i przesiewamy - nawet dwukrotnie.Dodajemy do mąki skórkę z cytryny W tym czasie rozpuszczamy tłuszcz i doprowadzamy go do wrzenia. Do ubitych jajek dodajemy mąki i mieszamy delikatnie ręcznie albo na niskich obrotach miksera. Na końcu szybko wlewamy gorący tłuszcz i mieszamy. Ciasto przelewamy do przygotowanej formy - polecam silikonowe, bo ciasto nie przywiera.
Wstawiamy do piekarnika i pieczemy ok 50 minut. Trzeba sprawdzić po ok 40 minutach czy ciasto nie jest już gotowe, nie możemy go wysuszyć za bardzo. Powinno nie przyklejać się do patyczka.
Smacznego!







Wielkanoc bez glutenu.

1 komentarz:

  1. Bardzo fajny przepis i świetna forma
    Zapraszam do siebie na konkurs http://www.piernikowa-chata.blogspot.com/2014/04/konkurs-2w1-wielkanoc-z-decomorreno.html

    OdpowiedzUsuń