piątek, 4 kwietnia 2014

Fast Food w zdrowej wersji.

Mamy wiosnę. Rozpanoszyła się już na dobre. Słońce rozgrzewa powietrze do temperatur wręcz letnich, a roślinność rozkwita jak szalona. I mnie dopadł ten pozytywny nastrój. Może ma to związek nie tylko z pogodą, ale i z kilkoma nowymi przepisami, które udało mi się opracować. Trzeba przyznać, że łatwo nie było, ale efekty zaprezentuję Wam w najbliższym czasie. A co dziś?
Dziś będzie mój ulubiony zestaw Fast Food ostatnich tygodni. Kiedy pół dnia spędzasz w kuchni, a efekty nie są zadowalające - naprawdę odechciewa się gotowania. A jeść trzeba! Ponieważ zazwyczaj mam w lodówce ugotowaną kaszę jaglaną, ten przepis narodził się bardzo spontanicznie i stał się podstawą mojego jadłospisu. Jadam takie zestawy na kolację, śniadania, a przede wszystkim - na lunch w pracy.
Jeśli nie macie czasu/nerwów/sił na przygotowanie skomplikowanych dań - to zapraszam.




  

Kasza jaglana z tofu
dla dwóch osób

1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
pół opakowania naturalnego tofu
kilka brązowych pieczarek
mała cebula
szczypiorek
pieprz, sól,tymianek

Cebulę kroimy w drobną kostkę, a pieczarki na plasterki. Podsmażamy warzywa i dodajemy tofu. Na koniec doprawiamy do smaku solą, pieprzem, tymiankiem i dodajemy kasze jaglaną. Przekładamy do miseczki i posypujemy szczypiorkiem.
To danie można dowolnie modyfikować - dodać marchewkę, cukinię, bakłażana, albo podsmażony szpinak z czosnkiem.. Można dodać smażonego kurczaka, albo podsmażony boczek - w wersji dla mięsożerców. Podany przeze mnie przepis jest tylko jedną z wariacji na temat kaszy jaglanej :)

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz