czwartek, 20 marca 2014

Zaskakujące Brownie

Pierwszy Dzień Wiosny! Ha! Gdyby nie mój wszystkowiedzący komputer i wujek Google, pewnie bym wcale nie zauważyła. Bo pogoda wiosenna jest tak średnio. Była w poprzednim tygodniu, aż tu nagle jakieś wichury i okropne deszcze... Ale nie o tym miałam pisać. Podobnie do pogody zachowywało się moje brownie - dlatego nazwałam je Zaskakującym. Zmiana 1 składnika powodowała, że otrzymywaliśmy zupełnie inne, nowe ciasto. O czym mowa? Ano o jajku ! Pierwszego dnia upiekłam Brownie dla "zjadaczy jajek", a drugiego dnia zamieniłam jajko na banany. Mnie osobiście smakowało bardziej z bananem, ale może sami oceńcie?



Zaskakujące Brownie
*przepis pochodzi z książki "Czekolada"

125 g masła klarowanego ( lub zwykłego)
125 g ciemnej gorzkiej czekolady
100 g cukru
szczypta soli
2 jajka  albo 2 średnie banany - dojrzałe! nie nadają się banany żółto-zielone
70 g mąki gryczanej
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
50 g siekanych nerkowców

Masło topimy z czekoladą w kąpieli wodnej. Studzimy, tak by można było włożyć do niej palec. Dodajemy cukier i sól, mieszamy.
Piekarnik nagrzewamy do 180 st.C.
Banany obieramy i dusimy na papkę, którą następnie dodajemy do masy czekoladowej. Na koniec łączymy z mąką, proszkiem do pieczenia i orzechami.
ciasto przelewamy do kwadratowej blaszki 20x20 cm, wyłożonej papierem.
Pieczemy ok. 25 minut. Ciasto powinno być wilgotne, a na wierzchu mieć chrupiąca skorupkę.
Studzimy i podajemy. Smacznego !











1 komentarz: