wtorek, 18 grudnia 2012

Serce z Piernika

Upiekłam je po raz pierwszy, przyznam szczerze, że z obawą. Oczywiście kuchnia była nieprzygotowana - brak mąki tortowej, co jest już u mnie standardem. Dlatego użyłam pełnoziarnistej mąki pszennej i poszłam "na żywioł". Oryginalnie powinny być w kształcie katarzynek - jak na Katarzynki przystało, ale i tu moje kuchenne wyposażenie zawiodło, więc są serce. Duże i w czekoladzie. Na pocieszenie, na chłodne Dni. Dla tych, którzy są dla nas najważniejsi. Bo cóż może być lepszego niż Serce z Piernika?


Serca z Piernika
* przepis pochodzi z TEJ STRONY

200 g płynnego miodu
1 łyżeczka przyprawy korzennej
100 g cukru pudru - ja dałam połowę
1 łyżka kakao
1 jajko
400 g mąki - jak już wspomniałam użyłam 200 g mąki pszennej pełnoziarnistej
3 łyżeczki proszku do pieczenia

Piekarnik rozgrzac do temp. 190 st.C Do płynnego miodu dodać przyprawy korzennej, kakao, jajko, a następnie mąkę z proszkiem. Zagnieść twarde ciasto, rozwałkować na grubość 5 mm - 1 cm i wykrawać pierniczki. Nie wałkować cieniej, bo pierniczki mogą się przypiec i być twarde. Układać je na blasze w dość dużych odstępach, bo trochę podrosną. Posmarować pierniczki wodą na wierzchu i wstawić do piekarnika. Pieczemy ok. 12-15 minut.
* Jeśli ciasto nie chce się kleić możemy dodać 2 łyżki kwaśnej śmietany, albo jogurtu.

Smacznego !

1 komentarz:

  1. no tak... co jest lepszego niż słodkie piernikowe serce dane najbliższej osobie? Niewielka rzecz a powoduje, że serce się topi!!! całuski

    OdpowiedzUsuń